22.9.17 Film Nejsledovanější

V pátek 22. 9. jsem se se skupinou přátel vydal na film Nejsledovanější do multiplexu Cinema City na Pražské Floře. Snímek je popisován jako dokument mapující rok youtuberů (youtuber = člověk, který natáčí videa na server youtube.com).
V 19:00 jsem měl sraz s Alešem, Kubou a Petrem. Lístky jsme šli raději koupit dříve, protože jsme neměli online rezervaci. Zjistili jsme, že koupit dohromady 3 studenské a 2 dospělé lístky je trochu problém. Ještě jsme někde sebrali slevu, že jeden z dospělých lístků byl zdarma. No to už zavařilo systém i prodavače úplně. Nakonec jsme ale vítězoslavně odešli s pěti lístky. Dokonce jsme na studenských lístcích ušetřili dohromady 60 Kč oproti psané ceně, jak si bystře všiml Petr. Měli jsme ještě nějaký čas, když jsme čekali na Lucku, tak jsme se procházeli po nákupním centru, občas si zanadávali na nějaký ten neoficiálně oficiální krámek (ehm ehm Xiaomi ehm), z důvodu úspory financí koupili něco v supermarketu a kecali o všem možném.
Konečně je naše sestava kompletní, můžeme tedy pokračovat do kina. Kupujeme jeden velký popcorn a hurá do kina. Přivítal nás nepříliš zaplněný kinosál. Je vidět, že premiéra byla už před nějakou dobou. Složení reklam je standardní. Film začíná...
Co jsem vyčetl z různých prohlášení, tak dokument by měl YouTube vysvětlit lidem, kteří ho neznají a pokusit se vyvrátit jim jejich negativní názor na něj. První dvě třetiny filmu se alespoň pro mě nesly v opačném duchu. Byly zde ukázány ty horší tváře tvůrců.
Poslední třetina se snažila zakončit film pozitivně, ale podle mě se to zas tak nepovedlo. Zjistili jsme, že youtubeři jsou lidé (to je určitě skvělý postřeh) a pak také to, že někteří nedělají pořád jen legrační ptákoviny před kamerou.
YouTube jsem sledoval docela dost (asi před měsícem mě to trochu pustilo), takže se odvážím říct, že o něm něco vím, takže film mi skoro nic nového neřekl. Rád bych si poslechl názor někoho, kdo YouTube moc nezná.
To, že nás film extra nezaujal, podporuje i fakt, že proběhlo několik bitev s házením popcornu (já samozřejmě prokázal mé nulové nadání na házení čímkoliv).
Jsem rád, že byly zahrnuty i kritické postřehy otců několika tvůrců. Podali logické argumenty. Na druhou stranu zde byly výstupy (hlavně mladších) diváků. Ty už neměly takovou argumentační sílu, ale diváci v nich popsali své a většinou i tradiční důvody pro sledování.
Celkově youtubeři ukázali, že dokáží být zajímaví a někteří mají i rozumné názory. To jsou ale věci, které může dělat kdokoliv z nás. Oni navíc dokáží lidi zaujmout a mohou díky tomu své diváky ovlivňovat.
Hodnocení filmu: 50%

Petrovo hodnocení filmu:
"Já bych to nazval jako zmuchlání potenciálu a hození do kontejneru na papír (takže k něčemu to bylo, ale spíš nic než moc)."

Po kině následovalo malé občerstvení v místním stravovacím zařízení (čti fastfoodu). Pokecali jsme a postupně se rozešli (doufám, že všichni ve zdraví) do svých domovů.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Mobilní recenze: Oneplus 5

Recenze: znemecka.eu

Terapie, ať lépe mi je #7 (24. 4.)